loading...
ماه شب چهارده من کیست
مانا بازدید : 3 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)
ماه ذی الحجه برای خودسازی خيلی مهم است . ماه ، ماه دعا است ، ماه راز و نياز با خدا است و يک قدری بيشتر نه فقط روز عرفه ، نه فقط دهه اول اصلاً اين ماه ، ماه دعا ، ماه رابطه ، ماه خودسازی است در يک کلام ( به قول بزرگان و عارفان ) می توان گفت که می توان در اين ماه راه صد ساله را يک ماهه طی نمود .

فضيلت ماه ذی الحجّه

ماه «ذی الحجّه»، آخرين ماه «سال هجری قمري» است و ماهی است بسيار پربرکت . بزرگان دين هنگامی که اين ماه وارد می شد، اهمّيّت ويژه ای به عبادت در آن می دادند. مخصوصاً در دهه اوّل اين ماه .

در بعضی از روايات آمده است، شب های دهگانه ای که قرآن در سوره «والفجر و ليال عشر» به آن سوگند ياد کرده است ، شب های دهه اوّل اين ماه شريف است ، و اين سوگند به خاطر عظمت آن است .

در حديثی از رسول خدا ( صلی الله عليه وآله و سلم ) می خوانيم که عبادت و کار نيک در هيچ ايّامی به اندازه اين ايّام ( ده روز اوّل ماه ذی الحجّه ) فضيلت ندارد

وجود دو «عيد» مهمّ اسلامی عيد قربان ( عيد اضحی ) و عيد غدير ( عيد ولايت ) و روز « عرفه» و خاطره دعای عجيب و بسيار گرانبهای امام حسين ( عليه السلام ) در عرفات ، شکوه و عظمت خاصّی به اين ماه بخشيده ، و سزاوار است همه مؤمنان ( مخصوصاً جوانان پاکدل ) از فضای آکنده از معنويّت اين ماه غافل نشوند و در خودسازی و تهذيب نفس بکوشند که به پيشرفت های مهمّی نائل می شوند .

          

            

اعمال دهه اوّل

1 ـ امام صادق ( عليه السلام ) می فرمايد : پدرم حضرت امام باقر ( عليه السلام ) به من فرمود : پسرم ! در دهه نخست از ماه ذی الحجّه ( از شب اول ماه تا شب عيد قربان ) هر شب ميان نماز مغرب و عشا اين دو رکعت نماز را ترک مکن :

در هر رکعت سوره حمد و سوره قل هو الله را می خوانی ، پس از آن آيه 142 سوره اعراف را بخوان :  وَ واعَدْنا مُوسی ثَلاثينَ لَيْلَهً، وَ أَتْمَمْناها بَعَشْر، فَتَمَّ ميقاتُ رَبِّهِ .... وَلا تَتَّبِعْ سَبيـلَ الْمُفْسِـدينَ .   اگر چنين کنی ، در ثواب حاجيان ، و اعمال حجّ آنها شريک می شوی .

2 ـ در روايتی از امام موسی کاظم(عليه السلام) نقل شده است که هر کس نُه روز اوّل ذی الحجّه را روزه بدارد ، خداوند ثواب روزه تمام عمر را برای او می نويسد

3 ـ ابوحمزه ثمالی از امام صادق(عليه السلام) نقل کرده است که آن حضرت ، از روز اوّل تا عصر روز عرفه ، پس از نماز صبح و قبل از نماز مغرب اين دعا را می خواند :

اللَّهُمَّ هَذِهِ الْأَيَّامُ الَّتِی فَضَّلْتَهَا عَلَی الْأَيَّامِ وَ شَرَّفْتَهَا قَدْ بَلَّغْتَنِيهَا بِمَنِّکَ وَ رَحْمَتِکَ فَأَنْزِلْ عَلَيْنَا مِنْ بَرَکَاتِکَ وَ أَوْسِعْ عَلَيْنَا فِيهَا مِنْ نَعْمَائِکَ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَهْدِيَنَا فِيهَا لِسَبِيلِ الْهُدَی وَ الْعَفَافِ وَ الْغِنَی وَ الْعَمَلِ فِيهَا بِمَا تُحِبُّ وَ تَرْضَی اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ يَا مَوْضِعَ کُلِّ شَکْوَی وَ يَا سَامِعَ کُلِّ نَجْوَی وَ يَا شَاهِدَ کُلِّ مَلَإٍ وَ يَا عَالِمَ کُلِّ خَفِيَّهٍ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَکْشِفَ عَنَّا فِيهَا الْبَلاءَ وَ تَسْتَجِيبَ لَنَا فِيهَا الدُّعَاءَ وَ تُقَوِّيَنَا فِيهَا وَ تُعِينَنَا وَ تُوَفِّقَنَا فِيهَا لِمَا تُحِبُّ رَبَّنَا وَ تَرْضَی وَ عَلَی مَا افْتَرَضْتَ عَلَيْنَا مِنْ طَاعَتِکَ وَ طَاعَهِ رَسُولِکَ وَ أَهْلِ وِلايَتِکَ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَهَبَ لَنَا فِيهَا الرِّضَا إِنَّکَ سَمِيعُ الدُّعَاءِ وَ لا تَحْرِمْنَا خَيْرَ مَا تُنْزِلُ فِيهَا مِنَ السَّمَاءِ وَ طَهِّرْنَا مِنَ الذُّنُوبِ يَا عَلامَ الْغُيُوبِ وَ أَوْجِبْ لَنَا فِيهَا دَارَ الْخُلُودِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ لا تَتْرُکْ لَنَا فِيهَا ذَنْبا إِلا غَفَرْتَهُ وَ لا هَمّا إِلا فَرَّجْتَهُ وَ لا دَيْنا إِلا قَضَيْتَهُ وَ لا غَائِبا إِلا أَدَّيْتَهُ وَ لا حَاجَهً مِنْ حَوَائِجِ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَهِ إِلا سَهَّلْتَهَا وَ يَسَّرْتَهَا إِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ اللَّهُمَّ يَا عَالِمَ الْخَفِيَّاتِ يَا رَاحِمَ الْعَبَرَاتِ يَا مُجِيبَ الدَّعَوَاتِ يَا رَبَّ الْأَرَضِينَ وَ السَّمَاوَاتِ يَا مَنْ لا تَتَشَابَهُ عَلَيْهِ الْأَصْوَاتُ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اجْعَلْنَا فِيهَا مِنْ عُتَقَائِکَ وَ طُلَقَائِکَ مِنَ النَّارِ وَ الْفَائِزِينَ بِجَنَّتِکَ وَ النَّاجِينَ بِرَحْمَتِکَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِينَ

4 ـ آن پنج دعايی را بخواند که به فرموده امام باقر ( عليه السلام ) خداوند آن را بوسيله جبرئيل برای حضرت عيسی ( عليه السلام ) هديه فرستاد ، تا در ايّام اين دهه، آنها را بخواند . آن پنج دعا چنين است :

(1) اَشْهَدُ اَنْ لااِلهَ اِلاَّ اللهُ، وَحْدَهُ لا شَريکَ لَهُ، لَهُ الْمُلْکُ وَلَهُ الْحَمْدُ، بِيَدِهِ الْخَيْرُ، وَهُوَ عَلی کُلِّ شَيْء قَديرٌ .

(2) اَشْهَدُ اَنْ لا اِلـهَ اِلاَّ اللهُ، وَحْدَهُ لاشَريکَ لَهُ، اَحَداً صَمَداً، لَمْ يَتَّخِذْ صاحِبَهً وَلا وَلَداً .

(3) اَشْهَدُ اَنْ لا اِلـهَ اِلاَّ اللهُ، وَحْدَهُ لا شَريکَ لَهُ، اَحَداً صَمَداً، لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ، وَلَمْ يَکُنْ لَهُ کُفُواً اَحَدٌ .

(4) اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ، وَحْدَهُ لا شَريکَ لَهُ، لَهُ الْمُلْکُ وَلَهُ الْحَمْدُ، يُحْيی وَيُميتُ، وَهُوَ حَيٌّ لا يَمُوتُ، بِيَدِهِ الْخَيْرُ، وَهُوَ عَلی کُلِّ شَيْء قَديرٌ .

(5) حَسْبِيَ اللهُ وَکَفی، سَمِعَ اللهُ لِمَنْ دَعا، لَيْسَ وَرآءَ اللهِ مُنْتَهی،اَشْهَدُللهِِ بِما دَعا،وَاَنَّهُ بَريءٌ مِمَّنْ تَبَرَّءَ، وَاَنَّ لِلّهِ الاْخِرَهَ وَالاُْولی . 

5 ـ در هر روز از اين دهه ، اين تهليلات [ لا اله إلاّ اللّه ها ] را که از امير مؤمنان ( عليه السلام ) نقل شده است بخواند و اگر روزی ده مرتبه بخواند بهتر است :

لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ عَدَدَ الّلَيالی وَالدُّهُورِ، لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ عَدَدَ اَمْواجِ الْبُحُورِ،

لااِلهَ اِلاَّ اللهُ وَرَحْمَتُهُ خَيْرٌ مِمّا يَجْمَعُونَ، لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ عَدَدَ الشَّوْکِ وَالشَّجَرِ،

لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ عَدَدَ الشَّعْرِ وَالْوَبَرِ، لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ عَدَدَ الْحَجَرِ وَالْمَدَرِ،

لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ عَدَدَ لَمْحِ الْعُيُونِ،

لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ فِی اللَّيْلِ اِذاعَسْعَسَ، وَالصُّبْحِ اِذا تَنَفَّسَ،

لا اِلـهَ اِلاَّ اللهُ عَدَدَ الرِّياحِ فِی الْبَراری وَالصُّخُـورِ،

لا اِلـهَ اِلاَّ اللهُ مِـنَ الْيَـوْمِ اِلـی يَـوْمِ يُنْفَخُ فِی الصُّورِ  

برگرفته از سايت پايگاه بسيج کارکنان دانشگاه علم و صنعت ايران


مدل های عینک آفتابی براتون گذاشتم برید حالشو ببرید
البته این مدل های جدید 2013 عینک آفتابی را از سطح فروشگاه ها جمع اوری کردم

عینک ریبن مدل RayBan CAT 8657

عینک ریبن مدل RayBan CAT 8657

عینک ریبن اصل

مانا بازدید : 2 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)
رقابت های دو ۵ کیلومتر بانوان بزرگسال کشور در روز جمعه مورخ ۱۷ /۸/۹۲ در ارومیه برگزار میگردد.

مسابقات در ۹ رده سنی بشرح ذیل برگزار می گردد.


مدل های عینک آفتابی براتون گذاشتم برید حالشو ببرید
البته این مدل های جدید 2013 عینک آفتابی را از سطح فروشگاه ها جمع اوری کردم

عینک ریبن مدل RayBan CAT 8657

عینک ریبن مدل RayBan CAT 8657

عینک ریبن اصل

مانا بازدید : 2 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)
 
آیا دیگر قصه ما و آمریکا قصه گرگ و میش نیست؟! ،آیا میتوان با شیطان بزرگ به مذاکره نشست؟!، آیا دیگر دوره مرگ بر آمریکا گفتن سرآمده است؟ اینها و سوالاتی از این دست چیزی است که این روز ها ذهن خیلی از دلبستگان به انقلاب را به خود مشغول کرده است.

بی شک سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل در عین دارا بودن مواضع انقلابی ،دارای یک روکش دیپلماتیک در شان یک رجل سیاسی بود ، خروجی این سخنرانی سر دادن ندای منطق و حسن نیت و اتمام حجت از سوی جمهوری اسلامی ایران برای جهانیان و بالاخص آمریکا و متحدانش در جهان بود.

بعد از ان هم فضای رسانه ای که تشنه دیدن ایران و آمریکا بر سر میز مذاکره بود شاهد دیدار وزیر خارجه دو کشور و سرانجام ارتباط تلفنی دو رئیس جمهور گشت که این موضوع موجب نگرانی یک عده و شادی دیگران ساده اندیش گردید.

آنچه مطمئنا درباره آمریکا و مذاکره با این کشور باید بیان نمود آن است که پس از سابقه دشمنی و اعمال ددمنشانه این کشور در مورد ملت رنجکشیده ایران ،خوش بین بودن به مذاکره با این کشور حماقتی بزرگ است اینکه گمان کنیم شیطان بزرگ این بار از در دوستی برآمده و در پی به رسمیت شناختن منافع ملی ایران اسلامی است.

ممکن است ما دیگر آن میش اوایل انقلاب نباشیم که نیستیم اما حقیقتا آمریکا همان گرگ است که سلام بی طمع نمی کند و توبه او مرگ است! البته این موضوع را هم نباید از نظر دور داشت که به اذعان آگاهان بین المللی قدرت این گرگ نسبت به روزگار پیشین بسیار افول کرده است اما باز باید آگاه بود که بارها و بارها او زخم خورده از حرکت ها و مواضع انقلابی و استکبار ستیزی جمهوری اسلامی بوده و هست!


مدل های خرید تی شرت محرم را براتون بذارم
تی شرت محرم طرح نستعلیق
تی شرت محرم درجه یک مشکی

تی شرت محرم


مانا بازدید : 5 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)
تجسم های مدیا پلیر ویندوز 32 بیتی




این بسته شامل 9 تجسم می باشد عبارتند از:





دانلود رایگان

حجم فایل:7.573 MB

مدل تی شرت محرم 92  برای تمامی علاقمندان به اباعبدالله حسین تقدیم به شما عزیزان خوبم که خواسته بودید مدل های تی شرت محرم را براتوبذارم
تی شرت محرم طرح نستعلیق
تی شرت محرم درجه یک مشکی

تی شرت محرم

مانا بازدید : 1 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

واقعیت بازی انگری بردز

داستان بازی در نوع خود بسیار جالب است شما در نقش پرندگانی ظاهر می‌شوید كه تخم مرغهای شما توسط چند خوک بدطینیت دزدیده شده و شما نیز با تمامی بستگان خود كه شامل انواع پرنده می‌شود برای آزاد كردن تخم مرغهای خود و از بین بردن این حیوانات بد جنس به آنها حمله می‌كنید. هر چقدر كه شما بتوانید با تعداد كمتری پرتاب، خوک ها را از بین ببرید دارای امتیاز بالاتر و در نتیجه ستاره های بیشتری خواهید بود كه به ارتقاء امتیاز و رتبه شما در بین دوستان خود كمك فراوانی خواهد كرد. برای این كار، شما باید با استفاده از منجنیق، پرندگان خود را به سوی ساختمان‌های نا متعادل خوک ها پرتاب كنید تا بتوانید تخم مرغهای دزدیده شده خود را پس بگیرید. 




مانا بازدید : 3 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)
برای اطمینان و اعتماد سازی دوستان از روند کاری سعی میکنیم برخی مطالب رو بصورت آزاد اعلام کنیم.


مانا بازدید : 34 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)
در كاخ اشكاني آشور دورتادور يك حياط كه شكل چهار گوش منظمي ندارد دو ايوان وجود دارد . حياط ديگري از جمله حياط رواقدار با ستون ديده ميشود. در قرن دوم ميلادي دو ايوان ديگر نيز به ايوانهاي قبلي اضافه شده و بنا زا به شكل چهار ايواني تبديل كرده است . رنگهاي زرد و سرخ و سبز و آبي و قهوه اي در تزيينات بنا به كار رفته اند .در معبد آشور مجسمه بعل خداي بابل پيدا شده است.


طرح و كتيبه از قطعه سفالي كه در كاخ آشور پيدا شده است


مانا بازدید : 2 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)


شفقنا زندگی- در جامعه‌ای هم‌اکنون زندگی می‌کنیم که سال‌هاست شادی از آن روی برگردانده، مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی رمقی برای کسی بر جای نگذاشته که به فکر این باشد حال که محیط پیرامون رنگ و بوی غم دارد، حداقل محیط خانواده را برای فرزندانش شاد کند و اجازه دهد کودکانش در محیطی شاد و به دور از تنش رشد یابند. حتی گزارش‌های بین‌الملل نیز نشان می‌دهد که ایران در میان 154 کشور مورد مطالعه از منظر شادی رتبه 117 را دارد.

کودکان ما در شهربازی زندگی نمی‌کنند، جایی نیستند که پرندگان برایشان نغمه‌سرایی کنند و قوی محبوب‌شان یکباره آواز بخواند، برخلاف بیشترین تلاش‌ها با حداقل امکانات در محیط ما، همه‌چیز موفقیت‌آمیز نیست. پس باید راه‌هایی برای تقویت سعادت و شادی کودکان وجود داشته باشد. اما این‌که چه عناصری باعث شاد شدن در جمع کوچک خانواده می‌شود؟ سوالی است با پاسخ‌های متفاوت. البته اکثر جامعه‌شناسان و روانشناسان روی چندین اصل تمرکز داشته‌اند که در این‌جا به ذکر و شرح آن‌ها می‌پردازیم:

ایجاد دلبستگی: «تئوری دلبستگی» جان بولبی به ما می‌گوید برای آن‌که نوزادی زنده بماند نیاز به حمایت فردی بالغ دارد که تمام نیازهایش را برطرف کند. زمانی که کودک رابطه گرم، صمیمی و پیوسته با والدینش داشته باشد هر سه آن‌ها رضایت و لذت را تجربه می‌کنند. اگر کودکان روابط قوی و قابل اطمینان نداشته باشند، اعتمادبه‌نفس نخواهند داشت، قوی نمی‌شوند و ممکن است درنهایت احساس شایسته نبودن یا بی‌کفایتی کنند. بدیهی است که وضع اقتصادی و سلامتی نیز نقش خود را در پرورش رابطه خوب والدین-فرزندی ایفا می‌کنند. حمایت شما به‌عنوان والد، نفع زیادی برای کودک در جامعه خواهد داشت و این‌که محیط زندگی‌تان را نیز شادتر می‌کند.

دوست داشته شدن: یادتان باشد که کودک شما زمانی از زندگی در محیط کوچکش احساس خوشحالی می‌کند که از موارد زیر اطمینان داشته باشد: داشتن کارآیی اجتماعی، اضطراب و استرس کمتر، هوش احساسی و ظرفیت بازیگوشی در سراسر زندگی و مورد علاقه بودن والدین. اطمینان داشتن از این‌که به کودک‌تان پیوسته عشق می‌ورزید، امری اساسی برای شادی، موفقیت و سعادت اوست.

دوری از تنش: همان‌طور که در بالا ذکر شد ایجاد موقعیت‌های تنش‌زا، شادی را از افراد بالغ گرفته است اما چگونه با چه برخوردی سعی کنیم کودکان را از این تنش‌ها دور کنیم، امری حائز اهمیت است. کلاهک‌های دی‌ان‌ای که از انتهای کروموزوم‌ها محافظت می‌کنند در مواجهه با استرس و اضطراب- موقعیت‌های تنش‌زا- فرسوده می‌شوند، سلول‌های قابل، جایگزین نمی‌شوند و این موضوع را می‌توانیم در چهره درهم‌کشیده فردی که از تنش مزمن رنج می‌برد، مشاهده کنیم.

زمانی که این تنش به کودک منتقل شود به راحتی این چهره در‌هم‌کشیده را می‌توان در کودک دوساله هم دید. پس تا جای ممکن سعی کنید فرزندان‌تان را در مقابل تنش‌ها مخصوصا از نوع غیرضروری محافظت کنید. کودکان علایم را سریع دریافت می‌کنند و اگر شما احساس تنش کنید آن‌ها نیز ممکن است احساس آسیب‌پذیری کنند. هرچه بیشتر عشق و دلبستگی خود را به کودکان‌تان ابراز کنید، احتمال کمتری وجود دارد که آن‌ها را در معرض تنش قرار دهید. تا جای ممکن اجازه ندهید کودکان زیر 13 سال مخاطب خبرهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باشند و فرصتی هم که برای تماشای تلویزیون به دست می‌آورند به کارتون‌های شاد اختصاص دهید.

منبع: بهار


مانا بازدید : 3 شنبه 13 مهر 1392 نظرات (0)

عشــق اگــر خـط مــوازی نیسـت،چیسـت؟

یـ ـا کتـاب جملــه ســازی نیســت،چیسـت؟!

عشـق اگــر مبنــای خلــق آدم اســت

پـس چــرا ایـن گـونـه گنــگ و مبهــم اسـت؟

پـس چــرا خـط مـوازی مـی شـود!!!

از چـه رو هــر عشـق،بــازی مـی شــود؟!


تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 27
  • بازدید سال : 43
  • بازدید کلی : 1,257